Zaměstnanec není majitel
Pokud mají přepravní a stavební firmy nějaký jim všem společný problém, pak je to riziko, že budou jejich vozidla a podobná technika zneužity. Zde k tomu dochází, a to poměrně často. A to z toho prostého důvodu, že se taková technika musí svěřovat zaměstnancům, kteří ji potřebují k odvádění práce, kteří však současně nejsou nijak zainteresovaní na tom, aby bylo provozování takového vozového a strojního parku co nejekonomičtější.
Zatímco majitel by se staral, aby ho provoz takové techniky vyšel co možná nejlevněji, aby se tu vše využívalo efektivně a současně i zodpovědně, zaměstnancům je to jedno. Není to přece jejich. A tak tito nejednou konají nejen nedbale, ale klidně i vysloveně nekale. Nejednou je počínání si obsluhy podobných strojů a vozidel dokonce jejich vlastníkovi, tedy firmě, škodící.
Vždyť si jenom zkuste představit, kolik nekalých činností lze s takovou technikou podnikat, když se její majitel nedívá! Tato se dá často zneužít k vedlejším přivýdělkům, je tu možnost kdeco ukrást, pohonnými hmotami počínaje a třeba nákladem konče.
A zaměstnanci, kteří nejsou takto kontraproduktivně snaživí, pak naopak mohou jim svěřenou techniku jednoduše odstavit, nic nedělat a jen lelkovat. Protože co jim kdo dokáže, když je šéf ‚za horami‘, že?
A zatímco si podobní zaměstnanci polepší tak, jak to jenom jde, firmě tím vznikají škody. Škody, k nimž by ale docházet nemuselo. Protože si stačí zajistit satelitní sledování vozidel a majitel firmy nebo jím pověřená osoba rázem může s využitím počítače přes internet i na hodně velkou vzdálenost sledovat, co a jak zaměstnanci se svěřenými vozidly a stroji podnikají.
Čímž se dá logicky předejít mnoha škodám. Protože který zaměstnanec bude krást či zneužívat to, co je mu dáno k dispozici pro výkon jeho práce, pokud ví, že ho může majitel firmy kdykoliv nachytat, že? Když mu to pak může navíc i prokázat a trestat?
Tento systém je prostě skvělá věc. A komu z majitelů vozového parku to pálí, ten už ho jistě má a provozuje.