Emulace SCR AdBlue v případě závady systému



Někteří lidé se rozhodují o tom, že provedou zásah do SCR, což je selektivní katalytická redukce výfukových zplodin dieselových motorů. Lze to provést například emulací AdBlue, která pouze simuluje bezproblémový běh zařízení, což má ale jisté výhody. Především se zabrání tvorbě chybových hlášení a omezování výkonu stroje, a to také ve finále samozřejmě snižuje náklady na provoz vozidla. Systémy SCR AdBlue, které mění škodliviny na zcela neškodné chemické sloučeniny, bohužel provází poměrně časté závady.

Změna skupenství AdBlue – AdBlue je kapalina, ovšem při dlouhodobém skladování, například pokud máte nízký kilometrový nájezd a využíváte vozidlo pouze sporadicky, může krystalizovat, tedy měnit skupenství na pevné, což však zanáší potrubí a vstřikovací zařízení.

městský provoz

Vstřikovač – vstřikovač může vykazovat poruchu nejen díky krystalizaci kapaliny, je to další technické zařízení, kterému je nutné věnovat pozornost a jeho vyřazení z činnosti vás opět stojí další peníze.

Závada na čerpadle – selže-li čerpadlo, které transportuje systémovou kapalinu z nádržky do vstřikovače, pak je také zařízení mimo provoz. Další důvod k tomu, emulovat provoz SCR AdBlue a vyhnout se řešení závad, které zasahují váš rodinný rozpočet.

jízda autem v zimě

Soustava čidel a senzorů – čím složitější zařízení, tím větší pravděpodobnost technické závady. Platí to i pro soustavu čidel a senzorů, které tu poskytují, tedy měly by poskytovat relevantní údaje. I toto je důvodem, proč se tento systém emuluje, aby se poruchám čidel a senzorů předešlo.

Námraza – velkou bolístkou kapaliny AdBlue je zamrzání při teplotách pod mínus 11 stupňů Celsia. Pro majitele a provozovatele vozidel žijící například v horských oblastech či mrazových kotlinách, to může představovat vážný problém poměrně často. Emulací zařízení se tento problém snadno obejde.